Temeljan i sveobuhvatan program edukacije za javni nastup

 

Institut Main Point – osnovan je 2012. godine sa ciljem da ponudi temeljan i sveobuhvatan program edukacije za javni nastup. Po mišljenju stručnjaka, čime god se danas bavili, naš uspeh umnogome će zavisiti od načina na koji prezentujemo, predstavljamo svoju ideju, projekat, sebe… Uticaj koji vršimo na ljude zapravo je srazmeran kvalitetu tehnika javnog nastupa.

Na svetu se svakog dana izvede više od 30 miliona prezentacija. Možemo samo da pretpostavimo koliko se tokom jednog dana obavi predavanja na različite teme ili koliko se održi poslovnih sastanaka. U svim pomenutim oblicima nastupanja akteri govore, iskazuju, izražavaju svoje misli, komuniciraju, kako bi ostavili dobar utisak, kako bi nekoga u nešto ubedili, predstavili učinak svog rada, aplicirali za unapređenje ili povišicu…

Ljudski glas i govor predstavljaju instrument koji svi sviramo. Taj instrument pruža neverovatne mogućnosti, ali ipak predstavlja kutiju koju je tek mali broj ljudi otvorio. Kada dođe u situaciju da prezentuje nešto što mu je zaista važno, svaki čovek duguje sebi da pogleda u tu kutiju sa alatom. Upoznajmo tehnike efikasne upotrebe glasa i govora!
Obrazovni sistem u Srbiji nije našao način da u dovoljnoj meri odgovori zahtevima savremenog društva. Predmeti koji se bave razvijanjem govorničkih sposobnosti i komunikacionih veština ili uopšte ne postoje ili nisu u pravoj meri usmereni na pojedinca.

Dikcija, naučna disciplina koja se bavi načinom govorenja, na primer, izučava se samo na dramskim akademijama i na pojedinim fakultetima. Tehnikama javnog nastupa i prezentovanja ni približno nije posvećena odgovarajuća pažnja. Neformalno obrazovanje koje bi trebalo da bude adekvatna dopuna standardnog fakultetskog obrazovanja uglavnom je seminarskog tipa. Polaznici ne dobijaju dovoljno prostora da ispitaju svoje mogućnosti i da praktično uvežbavaju svoje nastupe i primenjuju stečena znanja. Kao krajnji rezultat često se dešava da ljudi ne uspevaju u praksi da odgovore zadacima koji im se postavljaju.
Programi Instituta Main Point osmišljeni su tako da svaki polaznik, pošto se upozna sa svim govorničkim i prezentatorskim mogućnostima, kroz video vežbe i simulacije uvežbava svoj nastup. Svakom polazniku konkretno se sugeriše koje segmente treba da unapređuje. Cilj je da se na svesnom nivou kontroliše nastup, ostavi dobar utisak i izdvoji od prosečnosti, koja je previše uzela maha.

 

 

Spisak preporučene literature


  1. V. Babić: „365 jezičkih crtica“
  2. Dž. Vajsman: „Prezentacijom do uspeha“
  3. Dr Branivoj Đorđević: „Elementi dikcije“; „Gramatika srpskohrvatske dikcije“
  4. Dž. Eps „Snaga glasa“
  5. D. Karnegi: „Javni nastup“; „Psihologija uspeha“
  6. I. Klajn, M. Šipka: „Popularna lingvistika“
  7. B. Nušić: „Retorika“
  8. Žarko Trebješanin/Bojan Žikić „Neverbalna komunikacija“
  1.  T. Petrović: „Umeće govorenja“
  2. A. i B. Piz: „Definitivni vodič kroz govor tela“
  3. S. Tabs: „Komunikacija“
  4. A. Šopenhauer: „Eristička dijalektika“
  5. M. Španjol Marković: „Moć uveravanja“
  6. Stiven Lukas „Umeće javnog govora“
  7. Ejmi Kadi „Prisutnost“
  8. Kejt Marfi „Veština slušanja“

Programi

Javni nastup

Javni nastup

Naučite kako da savladate strah od govora pred publikom. Vežbe za sticanje samopouzdanja. Ako ste se ikada pitali kako da vaš javni govor bude ubedljiv, interesantan, da ljudi uživaju dok vas slušaju – onda je kurs javnog nastupa pravo mesto za vas. Edukacija za javni nastup jedan je od značajnih koraka ka uspehu ma čime se bavite.
Pogledaj detaljnije
Javni nastup

Dikcija

Tokom života svaki čovek tri puta više govori nego što piše. Svakog dana muškarac prosečno izgovori 30.000 reči, a žena čak 60.000! Dokazano je da oni koji se bave svojim glasom i govorom prolaze 10 PUTA USPEŠNIJE u poslu i u odnosima sa ljudima od onih koji se ne bave razvijanjem govorničkih sposobnosti.
Pogledajte detaljnije
Kurs prezentacijskih veština

BizPoint – Kurs poslovnih prezentacijskih veština

Odličan je osećaj kada ljudi pamte o čemu ste pričali, zar ne?
Po naučno zasnovanim metodama dikcije i tehnike glasa i komunikacije, sa predavačima koji su radili do sad sa preko 1500 javnih ličnosti i pojedinaca i 50+ srpskih i međunarodnih kompanija .
Pogledajte detaljnije
Koliko košta kurs BizPoint

Deca i mladi – Usmeno izražavanje

Stručnjaci za javni govor utvrdili su da se govor najbolje i najlakše savlađuje u periodu detinjstva, te mu tada treba posvetiti posebnu pažnju.
Pogledajte detaljnije
4 / 1
Što je brzo, to je i kuso
Osnivač Instituta MAIN POINT

Slobodan Roksandić

Diplomirani glumac, master komunikolog (FPN). Doktorand na Akademiji umetnosti u Novom Sadu.
Idejni tvorac svih programa, u kojima učestvuje i kao predavač.

Održao veliki broj predavanja na sledeće teme: Umeće govorenja, Javni nastup, Izražajno govorenje, Dikcija u elektronskim medijima.
Narator u audio knjigama i promotivnim filmovima.
Savetnik za javni i medijski nastup brojnih ličnosti.
Autor knjige „Progovori da vidim ko si“, koja je akreditovana kao dodatno nastavno sredstvo za bolje usmeno izražavanje.

Pogledajte jedan neformalniji nastup osnivača Main Point-a na temu značaja prezentovanja i javnog nastupa u svetu biznisa

Nastup osnivača Main Pointa
Nastup
Diplomirani glumac.

Marko Milovanović

Završio teatarske i medijske studije na Wycliffe koledžu u Engleskoj. Učestvovao u istraživanju „Influence of body language on audience perception“.
Igrao u TV serijama (RTS), predstavama u Srbiji i Engleskoj i brojnim TV reklamama.

Održao veliki broj radionica na temu „Govor tela kao sredstvo uveravanja“.

Predavač u okviru svih programa.

Pogledajte nastup Marka Milovanovića na temu poboljšanja položaja udruženja pacijenata u Srbiji

Značaj prezentovanja javnog nastupa u svetu biznisa
marko đurić
Pozorišna i radio režija

Marko Đurić

Diplomirao je pozorišnu i radio režiju 2011. na Fakultetu dramskih umetnosti sa predstavom „Siroti mali hrčki“ u produkciji Narodnog pozorišta Kikinda. Masterirao pozorišnu i radio režiju na Fakultetu dramskih umetnosti sa predstavom „Borilački klub“ u produkciji Narodnog pozorišta Niš.

Njegov rad obuhvata pozorišne produkcije u Nišu, Zrenjaninu, Kikindi, Loznici i više puta u Beogradu. U Beogradu je posebno istaknut kao reditelj u Ustanovi kulture „Vuk Karadžić“, Narodnom pozorištu u Beogradu, kao i na više alternativnih scena.

Režirao je tekstove Antona Pavloviča Čehova, Dušana Kovačevića, Žana Anuja, Jasmine Reze, Evalda Flisara i Emila Destanija, njegov rediteljski opus obuhvata raznovrsne žanrove i teme, od klasičnih drama do savremenih komada.

Izdvajamo njegove značajne radove kao reditelja audio-vizuelnih materijala, koji su nastali u okviru udruženja „Izražajnost“. Među njima su: „Audiobiografija“ Branislava Nušića, „Zmaj za osobe sa invaliditetom“, „Izbor iz poezije Milana Rakića“, „Jovan Dučić: Mislilac i pesnik“ i „Branko Radičević: Pesme i pesnik“.

U Institutu Main Point se bavi strukturom govora, ritmom izlaganja, analizom govornih navika i tehnikama improvizacije u javnom nastupu.

Milica Ristić
Psihijatar i psihoterapeut

Milica Ristić

Psihijatar i psihoterapeut sa velikim kliničkim iskustvom. Učestvovala u više kliničkih studija. Edukator za zdravstvene radnike i grupe za zastupanje pacijenata.

Stručnjak za: racionalno-emotivnu i kognitivno-bihevioralnu terapiju, psihoterapiju i koučing, seksualnu i reproduktivnu medicinu i savetovanju o neurologiji, onkologiji, endokrinologiji, urgentnoj medicini, zagovaranju i osnaživanju pacijenata, edukaciji i obuci u zdravstvu, kliničkim ispitivanjima i istraživanju, epidemiološkim studijama, GCP studijama, Pharmacovim studijama, i implementacija, praćenje i analiza podataka, klinička veza i komunikacija, prodaja i marketing farmaceutskih proizvoda.

U Institutu Main Point se posebno bavi oslobađanjem od straha od greške i tremom.

Mirjana Milenić
Glumica, istraživač i pedagog

Mirjana Milenić

Glumica, istraživač i pedagog sa velikim međunarodnim iskustvom u nizu uloga u pozorišnim i filmskim predstavama.

Doktorirala iz drame, filma i pozorišta na Centralnoj dramskoj akademiji u Pekingu. Stručnjak za istočnoevropske i zapadne glumačke metodama, bavi se istraživanjima vezanim za tradicionalne azijske pozorišne forme. Spajanjem teorije i prakse, osnažuje svoje učenike da istraže svoju kreativnost, razviju svoj zanat i otkriju svoj jedinstveni umetnički glas.

Srdjan Roksandić
Stručnjak za PR

Srđan Roksandić

U medijima je od 1999. godine, a kao član brojnih domaćih i međunarodnih novinarskih udruženja izveštavao je između ostalog sa Olimpijskih igara u Atini i sa najvećih svetskih teniskih i vaterpolo takmičenja, iz Barselone, Kranja, San Marina, Njujorka i Pariza.

Posle pet godina rada u svetu novinarstva, ulazi u PR vode, kreirao je poslovne imidže brojnim kompanijama i institucijama, a tokom ranih 2000-tih se naročito profiliše kao stručnjak za PR u oblasti zdravstva radeći kao medijski konsultant za državne institucije (npr. RFZO i UDK Tiršova) i kompanije iz privatnog sektora. Postavio je i vodio na desetine velikih promotivnih i drušveno-odgovornih kampanja i projekata u oblasti zdravstva i socijalne zaštite.

U Institutu Main Point drži radionice vezane za nastup u medijima.

Milan Bosiljčić
Diplomirani glumac

Milan Bosiljčić

Diplomirani glumac, osnivač Udruženja za razvoj i unapređivanje kulture javnog govora „Izražajnost“.

Glumac u Pozorištu na Terazijama.

Učestvovao u nizu TV serija, radio dramama i sinhronizaciji crtanih filmova. Višegodišnje iskustvo u plesu ga je usmerilo da se u Institutu Main Point bavi neverbalnim aspektima javnom nastupu.

Kontaktirajte sa nama

    Česta pitanja

    • Zainteresovani smo da za grupu naših zaposlenih organizujemo trening prezentacionih veština, šta je prvi korak?

      Prvi korak je kratak (onlajn) sastanak, kako bismo definisali broj polaznika, njihovo iskustvo u prezentovanju, kako bismo precizirali specifične ciljeve u odnosu na to šta vaša prvenstvena delatnost (prodaja, držanje predavanja, pregovori, sastanaci i sl). Nakon toga mi vam šaljemo personalizovanu ponudu za vaše zaposlene. Ukoliko ste saglasni sa ponudom, učesnici popunjavaju kratku anketu i počinjemo sa treninzima.

    • Postoji li napredni nivo obuke?

      Nakon regularnog trajanja kursa, mnogi polaznici odlučuju se za napredni nivo, tj. dopunski individualni rad, koji podrazumeva generalne probe njihovih realnih nastupa u javnosti – vođenje sastanka, držanje predavanja, predstavljanje izveštaja rada u firmi predstavljanje nekog projekta, gostovanje u medijima, itd. Generalna proba se snima i detaljno analizira. Polaznik na taj način stiče neophodnu dozu samopouzdanja, jer kada dođe vreme da se obrati nekom skupu u stvarnom okruženju, oseća se sigurnim zato što su mu mnoge stvari već poznate, zato što je priprema za javni nastup izvršena baš kako treba.

    • Da li govorništvo može da se nauči ili je potrebno da se rodimo s time?

      Naravno, najbolje je ako se ujedine i talenat za govorništvo i stalni rad na razvijanju tog talenta. Međutim, vrlo je važno znati – javni nastup može da se uvežba, prezentovanje vežbom može značajno da se unapredi! To treba za sve da bude ohrabrujuća informacija. Koliko je samo primera oko nas koji potvrđuju da prosečan govornik obukom i dobrim treningom može da postane vanserijski govornik, koji kada stane pred okupljenu publiku deluje uverljivo, ostavlja snažan utisak, širi uticaj na druge svojim nastupom. Setimo se samo čuvenog Demostena koji je stalno radio na svom usavršavanju. Poznato je da je vežbao nadvikujući se sa talasima kako bi poboljšao glasnost i intenzitet svog govora. Vežba i naporan rad doprineli su da ga mi i dan danas, nakon skoro 2.500 godina, smatramo jednim od najznačajnih govornika u istoriji ljudske civilizacije!

    • Može li da se savlada trema?

      Odgovor nije tako jednostavan. Potrebno je nogo rada i truda – naučite šta sve spada u tehnike javnog nastupa, šta sve čini da jedan govorni izraz bude dikcijski raznovrstan i ubedljiv; naučite da kontrolišete svoje telo prilikom nastupanja, da stav i gestovi budu usklađeni sa sadržajem; tražite povod da govorite u javnosti, čime ćete pojačavati samopouzdanje i umanjivati strah od javnog govora, čitajte na tu temu (Ejmi Kadi, Brajan Litl, Irvin Jalom, Viktor Frankl i dr). Za suočavanje sa tremom višestruko su korisne i vežbe za pravilno kosto-abdominalno disanje, vežbe vizualizacije i samoohrabrivanja. Potreban je jedan celovit pristup. Upravo iz tog razloga Main Point za sve svoje polaznike redovno održava grupne radionice sa Dr Milicom Ristić, psihijatrom i psihoterapeutom, sa višedecenijskim iskustvom u komunikacijskim treninzima.

    • Da li onlajn rad može da bude podjednako koristan kao neposredni treninzi?

      Prethodnih godina bilo je mnogo onih koji su uspešno završili naše kurseve putem onlajn platformi (Niš, Kragujevac, Subotica, Banjaluka, Brisel, Frankfurt, Prag, Kanada, Amerika, itd). Kao i u svemu, onlajn komunikacija ima svoje prednosti i mane. Omogućava lakšu dostupnost svima i učešće iz sopstvenog prostora, što garantuje komfor. Sa druge strane, smanjen je nivo interakcije, koji se može nadomosteti na razne kreativne načine.

    • Koliko polaznika ima u grupi?

      Grupne treninge održavamo u skladu sa upitom konkretne kompanije/organizacije. Pre početka treninga, obavljamo detaljne konsultacije na kojima utvrđujemo sve pojedinosti, tačne tačke programa, nivo znanja polaznika, specifične teme koje predstavljaju pred publikom. Jedna kompanija – jedna grupa. Ideja je da grupe budu malobrojne, kako bismo svakom ponaosob pristupili personalozovano. Ako se kompanije interesuje za veći broj zaposlenih, obično predložimo da svi budu zajedno na početnim predavanjima a nakon toga se delimo u manje grupe radi što efikasnijeg uvežbavanja prezentacionih veština.
      Otvorene grupne treninge održavamo u saradnji sa Skillup edukacijom, to su onlajn treninzi, u grupama bude najviše šestoro polaznika.

    • Da li je moguće održati uvodno predavanje/vebinar za veći broj zaposlenih kao neka vrsta pristupnog predavanja?

      Do sada se u praksi pokazalo vrlo delotvorno da veći broj zaposlenih u nekoj kompaniji ili organizaciji prisustvuje vebinaru (90 minuta) na neku od odabranih tema (prezentovanje, javni nastup, dikcija, medijski nastup, storytelling). Nakon toga, jedan broj zaposlenih, koji najčešće izlaze u javnost, prolaze detaljan trening sa praktičnim vežbama.

    • Kako ostvariti interakciju prilikom prezentovanja u onlajn prostoru?

      Jedan važan segent kursa prezentovanja jesu specifičnosti onlajn prezentovanja. Činjenica je da je u onlajn prostoru smanjen nivo interakcije i to je neophodno nadomestiti različitim kreativnim tehnikama i mehanizmima. Prvo, potrebno je dobro kadrirati svoj ekran i obezbediti potrebnu opremu i stabilnu konekciju. U toku prezentovanja preporučuje se proaktivan odnos prema publici, ukoliko kontekst dozvoljava, savetuje se razvijanje komunikacije (kvizovi, ankete, brzi upitnici, chat). Nije poželjno da sve vreme slajd bude preko celog ekrana a govornik u donjem malom desnom delu ekrana. Zamolite sve učesnike i slušaoce da uključe kameru, kako bi se ostvarila bolja konekcija.

    Dobro došli u školu za dikciju, javni nastup i prezentovanje!

    Pitali smo vas

    Čime biste voleli da ovladate tokom naših treninga?

    Sažetost u izrazu – slikovitost u izlaganju, tehnike za uklanjanje treme, unapređenje neverbalne komunikacije.
    Verbalnu i neverbalnu komunikaciju, samokontrolu,…
    Tehnike prezentovanja, govor tela, uverljivost, prezentovanje bez straha…
    Manje umaranje tokom prezentovanja, kako da prezentacija bude fluidna – bez zamuckivanja i puno razmišljanja, dinamika pauza, kako da opustim publiku da bude interaktivna, u kojim tačkama da koristim naglašavanje, u kojim da menjam brzinu.
    Ponajviše savladavanje treme pred velikim auditorijumom.
    Savladavanje treme, poboljšanje govornih veština, dikcije, intonacije, uverljivosti.
    Ono što bih voleo da naučim je kako da najbolje odgovorim na pitanja koja ne znam ili koja su neugodna. Voleo bih da naučim kako da budem spontan i opušten u tim momentima.
    Pobljašati način predstavljanja, imati jasan fokus i konciznost izlaganja.
    Kako da se spremim za dobar javni nastup (predavanje, vebinar) a da ne učim tekst napamet (u slučaju da nemam beleške). Pravilno izražavanje, dikcija.
    Kako da održim pažnju publike dok prezentujem.
    Kako napraviti kvalitetnu prezentaciju, i možda neka hronologija tj tok prezentacije.
    Želeo bih da ovladam novim tehnikama prezentovanja, u cilju jasnijeg izražavanja sa prodornijim efektom prenošenja informacija i stavom koji uliva poverenje sagovorniku.
    Volela bih da savladam tremu (svesna sam da je nemoguće da je uopšte nema ali da bude pod kontrolom), da usavršim pravljenje prezentacije, kako da naučim da u momentu izlaganja mi ne skreću pažnju sopstvene misli ili nečije ponašanje u publici.
    Prebrzo pričam, ne znam šta da radim sa rukama dok prezentujem.
    Glasniji i jasniji govor, više samopouzdanja u izlaganju, sugestivnije izlaganje…
    Kako da u prezentovanju budem što ubedljivija kako bi ono što pričam ostavilo utisak. Isto tako, ne volim javne nastupe, pa bi mi značilo da se više opustim i zavolim kad već to i treba da izvedem.
    Ostaviti bolji utisak kod sagovornika, poboljšati pregovaračke sposobnosti, ovladati veštinama kontrolisanja treme prilikom izlaganja.
    Manja trema, akcentovanje (da ne pričam monotono). Sposobnost da prezentujem u što manje slajdova poentu.
    Držanje tela, dikcija, jasan govor, bez poštapalica i velikih pauza, držanje pažnje slušaoca, zanimljiv izgled i struktura prezentacije, ubedljivost, jasna poruka da vladam materijom, da ostanem upamćen u pozitivnom svetlu. Takođe, bitno mi je da se generalno rečeno usavršim kako bi i u pregovorima sa raznoraznim ličnostima postizao uspehe.